cum poti sa-ti controlezi emotiile

Stapanul emotiilor

Dupa postul anterior, despre intrarea in dispozitia necesara de socializat, m-am gandit ca ar fi nevoie sa fac o investigare mai profunda a ceea ce se intampla cu emotiile noastre atunci cand nu suntem in dispozitia necesara, si cum am putea influenta noi aceste emotii.

Statistic vorbind, majoritatea oamenilor sunt controlati de emotii , de raspunsul emotional cu privire la evenimente anticipate cat si de emotii anticipate. Dupa cum va puteti imagina atunci cand viata unui om ajunge sa fie un joc constant al anticiparii emotiilor negative, al evitarii sutuatiilor ce cauzeaza raspunsurile emotionale, si al confruntarii cu emotiile ce le simte cu cu privire la anticipare , poate crea o adevarata incurcatura.

Multi barbati ajung sa traiasca o viata plina de frustrari din cauza acestor emotii ce nu le pot controla, imaginandu-si constant situatii jenante, iar apoi incearca sa le evite incercand sa-si pacaleasca mintea, folosidu-se de jocuri mentale de evitare a senzatiilor provocate de astfel de emotii. Astfel ca daca vrei sa ai succes permanent cu femeile , trebuie sa ajungi sa fii stapanul emotiilor tale.

Tipuri de emotii :

Haideti sa luam in considerare cateva tipuri de emotii si raspunsuri emotionale cu privire la urmatoarele ipostaze:

  • emotii despre evenimente din trecut – Emotii reflective
  • emotii despre evenimente prezente – Emotii tip raspuns instant
  • emotii despre evenimente viitoare , – Emotii anticipate.
  • emotii despre tine
  • emotii despre ceilalti
  • emotii cu privire la relatie intre tine si ceilalti
  • emotii despre relatiile intre ceilalti , ce nu te includ si pe tine
  • ancorele emotionale, – emotii ce apar atunci cand te gandesti la ceva
  • emotii despre concepte si judecati , idei si presupuneri , nu asupra obiectului in sine.

Toate aceste tipuri de emotii pot provoca raspunsuri greu de controlat , si tot odata se pot si suprapune, creand o stare generala formata dintr-un amalgam de raspunsuri emotionale, care evident , contribuie la dispozitia generala a unui om.

Sortarea emotiilor

In randul psihologilor exista niste curente si dezbateri cu privire la alegerea dispozitiei in care ne aflam. Unii zic ca raspunsurile emotionale sunt in afara controlului constient al nostru, si ca e sanatos si normal sa le simtim, altii zic ca avem aceste raspunsuri emotionale din cauza ca interpretam tot ce se intampla in jurul nostru, si actionam in functie de cum interpretam acele situatii. Iar solutia este sa alegem un nou raspuns emotional, pe care sa-l punem in locul celui vechi. In final, aceste raspunsuri emotionale au loc pentru ca noi le permitem sa apara.

Adevarul este ca majoritatea oamenilor sunt pe pilot automat , si nu au fost atenti la raspunsurile emotionale de prea multa vreme , iar acum , aceste raspunsuri sunt asa de bine intiparite in creier incat s-au format credinte referitor la aceste situatii. In acelasi timp , este adevarat si faptul ca poti sa preiei controlul asupra emotiilor, fiind atent de fiecare data cand ele apar, si controland raspunsul pe care il ai. Pot sa va zic, din experienta, ca acest proces nu se intampla peste noapte, mie mi-a luat cativa ani ca sa sterg toate vechiile credinte despre femei , relatii, interactionarea cu sexul opus, si inlocuirea acestor raspunsuri emotionale cu altele mai folositoare.

Cum putem schimba raspunsul emotional

Raspunsurile emotionale bine intiparite in minte, apar aproape instant, atunci cand stimulul este prezent . Unele din ele sunt folositoare , altele mai putin folositoare. De exemplu, un parinte cand isi vede copilul traversand strada fara sa se asigure, instant tipa dupa el, sau face ceva pentru a-l opri. Dar cu raspunsurile emotionale mai putin folositoare trebuie sezisata acea pauza dintre stimul si raspuns si apoi sa incercati sa mariti intervalul pana la aparitia raspunsului.

Imagineaza-ti acum , ceva ce te enerveaza cu adevarat – un gand , o persoana, ce zice o anumita persoana ,sau un eveniment,- si aminteste-ti toate modurile in care reactionai in trecut cu privire la acest eveniment, incearca sa traiesti cu toate simturile acele emotii.

Acum imagineaza-ti acelasi eveniment candva in viitor, dar in loc sa reactionezi instant fa o pauza si incearca sa il vezi intr-o noua perspectiva. In acel moment, cat timp dureaza pauza, aduti aminte de o situatie fuarte amuzanta si ridicola in acelasi timp, astfel incat te bufneste rasul. Apoi repeta de cateva ori acest nou raspuns.

Fa o lista cu 10 situatii din viata ta in care ai vrea sa ai raspunsuri emotionale diferite, fata de ce ai avut pana acum si totodata pentru fiecare in parte imagineaza-ti cum ai putea sa reactionezi diferit cand vor aparea pe viitor. Si repeta acest exercitu de imaginatie , neuitand sa faci acea pauza intre stimul si raspuns.

Am sa revin pe viitor cu alte metode de controlare a emotiilor, pentru ca se pare ca sunt un factor decisiv intre a avea succes si a fi mediocru.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments